Metal Revolution
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor en door metalheads!
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Cavalera Conspiracy - Inflikted

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jez
Admin
Jez


Aantal berichten : 355
Leeftijd : 35
Woonplaats : Nijmegen
Registration date : 19-03-08

Cavalera Conspiracy - Inflikted Empty
BerichtOnderwerp: Cavalera Conspiracy - Inflikted   Cavalera Conspiracy - Inflikted I_icon_minitimewo maa 26, 2008 6:32 pm

Release: 4 maart 2008

Bandleden :
- Max Cavalera - rhythm guitar & vocals (EX-Sepultura,Soulfly)
- Igor Cavalera - drums (Ex Sepultura)
- Marc Rizzo - lead guitar (Solo,Soulfly)
- Joe Duplantier - bass (Gojira)
----------------------------------------------------------------------------
1. Inflikted
2. Sanctuary
3. Terrorize
4. Black Ark
5. Ultra-Violent
6. Hex
7. The Doom Of All Fires
8. Bloodbrawl
9. Nevertrust
10. Hearts Of Darkness
11. Must Kill

Genre: Thrashmetal/Latin Metal
-------------------------------------------------------------------------------

Ik kreeg een tijd terug te horen dat Max en Igor weer zouden samen werken in een nieuwe band. Dus daarbij denk ik gelijk Sepultura Mixed met Soulfly. Nou dat merk je ook duidelijk bij dit Album. Al heeft dit album wel een eigen stijl,merk je wel dat het weer de metal is uit Brazil! Ik zet het album aan en het eerste wat me opvalt is de intro. De intro is richting de stijl van Prophecy van soulfly. Het bekende Max geluidje. Daarna volgt de knallende ontknoping. Bij dit nummer gaat de volumeknop omhoog. Inflikted is een lekker knallend Thrash nummertje. Bij de solo merk je al gauw dat het Marc rizzo is. Het is een goede solo maar toch vind ik het jammer dat die overal de zelfde stijl doet. Al is dat wel zijn stijl. Daarna kom ik bij Sanctuary. Ook een thrashie nummertje. Dit nr vind ik persoonlijk teveel hetzelfde op het einde na. Het einde is een lekker oldschool sepultura stuk! Terrorize begint in de latin style. Langzaam komt de gitaar in en gaat het los. Dit is echt een strak stukje gitaar. Verder doet het nummer mij weinig. Het volgende nummer is Dark ark. Dit nummer is niet echt raggen maar is meer over nagedacht. Meer afwisseling en hij luisterd lekker weg. Ultra Violent is een nr waarbij je overduidelijk hoort dat de bassist er meer mee heeft bemoeid aangezien de Gojira stijl derin. In dit nummer laat Igor overigens meer van zijn Dubbel Base horen. De titel vind ik daarintegen meer richting Power Rangers gaan. Hex is het volgende nummer,kort maar krachtig,KNALLEN! Het volgende nummer The doom of all fires is ook een kort maar krachtig nummer. Dan komen we bij Bloodbrawl,mijn favoriet van het album. Lekker beukend en op de helft van het nummer valt er een stilte. Wat ik dan weet is Hard zetten! Dit stuk is dan ook echt Max style en heel tof!
Het volgende nummer is Nevertrust. Een kort maar krachtig nummer,maar daarintegen een goede solo! Hearts of Darkness is duidelijk weer Thrash maar de variatie zit er maar weinig en matig in. Dan het laatste nummer Must kill. Dit heeft van alle stijlen door elkaar en is daarom een goed laatste nummer. Met de tekst Must kill,Torment,Execution is het pure Rage!

Ik had dit wel verwacht van Cavalera Conspiracy,maar ik vind het jammer dat er weinig vernieuwend aan is! CC Weet wel een goede productie neer te zetten en staan daarom al gelijk op de groote festivallen!

Van mij krijg het album een 7,5.
Goede productie,weinig orginaliteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://metalrevolution.110mb.com
 
Cavalera Conspiracy - Inflikted
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Metal Revolution :: Reviews :: Album Reviews-
Ga naar: