Metal Revolution
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor en door metalheads!
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
frostanious
Admin
frostanious


Aantal berichten : 212
Woonplaats : Nijmegen
Registration date : 19-03-08

Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008 Empty
BerichtOnderwerp: Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008   Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008 I_icon_minitimewo maa 19, 2008 7:03 pm

er is schijnbaar gister al een nieuw bijzonder intervieuw afgenomen bij de gebroeders cavalera.

hier onder het completen intervieuw:


2008 wordt het jaar van Cavalera Conspiracy. Met een prima debuutalbum en diverse optredens (zowel op grote festivals als in kleine zalen) zal niemand om de reünie van ex-Sepultura leden Max en Igor Cavalera heen kunnen. Zanger / gitarist Max Cavalera legt het allemaal uit, evenals wat er met Soulfly gaat gebeuren.



Zit Cavalera Conspiracy je plannen voor Soulfly niet in de weg?

Nee. Het zijn ook twee losstaande bands. Ik denk dat het goed is dat we met Soulfly nu even pauze nemen. Dark Ages is een goed album, maar nu is het tijd om even pauze te nemen, in plaats van al snel met een opvolger voor Dark Ages te komen, die dan nog beter moet zijn dan Dark Ages. Op de lange termijn is dit beter voor Soulfly, want zo krijg ik betere ideeën voor Soulfly, en zijn de mensen ons niet zo heel snel zat. Dus iets minder Soulfly, maar wel betere Soulfly.

Maar ik dacht dat je toch al bezig was met een nieuw Soulfly album.

Dat klopt wel een beetje. Ik ben wel constant aan het schrijven. Er is ook wel het een en ander opgenomen, maar dat is nog lang niet af. Want toen kwam Igor, en besloot ik Soulfly dus even op een iets lager pitje te zetten. Maar een nummer als Inflikted was eigenlijk bedoeld voor de volgende Soulfly plaat. Ik liet het aan Igor horen, en hij vond het te gek. Toen hebben we besloten om het voor onze cd te gebruiken. En ik ben nu echt constant met muziek bezig, nog meer dan eerst. Het doet me erg denken aan de periode dat ik die Nailbomb plaat maakte. Toen had ik Sepultura en Nailbomb, en had ik het dus razend druk met muziek maken. Nu is dat weer. I love it!

Je zegt "en toen kwam Igor." Hij verliet Sepultura zo'n anderhalf jaar geleden. Wie van jullie heeft het contact met de ander weer opgezocht?

Igor. Hij belde mij. Ik ben trouwens niet zo goed in zulke zaken. Ik was altijd bezorgd dat als ik hem zou bellen, ik de verkeerde dingen zou zeggen en het nog erger zou worden dan het al was. Onze vriendschap was echt beschadigd, want we spraken niet meer met elkaar. Maar hij belde mij dus op. Dat voelde wel goed. Ik denk dat het goed is dat het van zijn kant kwam, want hij voelde zich toch wat schuldig over hoe het destijds allemaal gelopen is met Sepultura. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik toen iets fout gedaan heb. Ik deed wat ik dacht dat goed was. Ik ben loyaal aan de mensen met wie ik werk. Dat Igor dus nu zijn hand uitstak betekende heel veel voor mij. En wat er destijds gebeurd is, daarover denk ik nu "that's life, shit happens." Laten we vooruit kijken. Het belangrijkste nu is dat we weer samen zijn, en weer muziek maken. Ik leef nu, en kijk naar de toekomst. Ik leef niet voor het verleden. Ik leer van het verleden, ben trots op wat we bereikt hadden, maar ik leef voor wat we nu nog gaan doen.

Dat eerste telefoontje, hoe lang duurde dat? Want ik kan me voorstellen dat als je elkaar jaren niet gesproken hebt, dat je elkaar dan veel wilt vertellen.

Dat duurde eigenlijk niet zo heel lang. Het belangrijkste aan dat telefoontje was dat de stilte verbroken was. Het ijs was gebroken. We wilden allebei de shit van toen achter ons laten, en de vriendschap weer terugvinden. Hij is en blijft m'n broer, en hij zal altijd m'n vriend zijn. Maar dat telefoontje duurde niet zo heel lang, want ik hou niet echt van telefoneren. Ik ben geen telefoon-mens en geen internet-mens. Het liefst spreek ik mensen in levende lijve. Dus Igor en ik spraken niet lang aan de telefoon; we spraken af dat we elkaar snel zouden zien. Toen we elkaar dus zagen hebben we heel lang gesproken.



En bij dat gesprek, hoe lang duurde het dan voordat een van jullie over muziek begon, om weer samen wat te doen?

Niet zo heel lang, hahaha. Bij onze eerste ontmoeting, nou ja onze eerste in erg lange tijd, had ik hem van het vliegveld opgehaald, we hebben veel gepraat, 's avonds gegeten, en toen zei ik dat ik het heel gaaf zou vinden als hij ook een paar nummers zou meespelen bij de show van de volgende avond. Ook om de mensen te laten zien dat we echt weer bij elkaar zijn, dat er tussen ons geen ruzie meer is. Dus we speelden Roots en Attitude. De reactie van het publiek was waardoor ik weer samen met hem wilde spelen. Ze gingen helemaal los. Het klinkt cliché, maar het komt door de fans dat we weer samen muziek maken. Ok, Igor heeft het contact gelegd, maar toen ik de reactie van de fans zag bij die paar nummers die we toen samen speelden wist ik dat we samen ook echt weer een plaat moesten gaan maken. Het was echt als vanouds, net alsof we nooit uit elkaar geweest waren. Het was onvermijdelijk, je kunt ons niet samen laten zijn en denken dat er geen muziek bij komt kijken.

Maar ik dacht dat Igor metal zat was, en zich wilde richten op DJ spelen.

Dat zegt hij wel, maar ik geloof er niks van. Ik heb het hem ook gezegd: "je houdt mij niet voor de gek, motherfucker! Metal pompt door je aderen. Je schijt en zweet metal. Je kunt wel DJ spelen maar ik weet dat je nergens gelukkiger bent dan achter je drumkit. Je bent dan wel met Sepultura gestopt, maar dat betekent niet dat je met metal moet stoppen."

Op het album heb je Marc Rizzo van Soulfly ook erbij. Was je niet bang dat als je hem ook in de band zou hebben, dat het dan toch teveel op Soulfly zou gaan lijken?

Niet echt. Zoals Igor en ik spelen is vrij uniek, en anders dan Soulfly. Maar natuurlijk lijkt het er wel wat op. Net als dat Soulfly op Nailbomb lijkt, en Nailbomb op Soulfly, en Conspiracy op Sepultura. Het is toch een soort familie. Voor mij dan. Mijn albums zijn net als m'n kinderen, of m'n honden. Ik heb veel honden, namelijk. En er zijn veel verschillende soorten honden. En zo zie ik m'n albums ook. Ik heb veel verschillende soorten albums gemaakt, met Sepultura, met Soulfly, met Nailbomb, en nu met Cavalera Conspiracy. Maar ze behoren allen tot dezelfde familie.

Voor Sanctuary hebben jullie een clip opgenomen. Wat voor clip is het?

De clip was Igor's idee. Dat vind ik het mooie van deze band. Ik doe zelf altijd heel veel dingen, en Igor doet nu dingen die ik zelf niet doe. Hierdoor vind ik het zo leuk. De clip is in Parijs opgenomen, met vrienden van Igor. Ze hebben hun eigen productiemaatschappij, voor video's, foto's, en meer van dat soort dingen. Ze kwamen met het idee om een clip te maken waarin we een fotoshoot doen, met een tweekoppig monster. Die breekt los, en vermoordt de crew, de fotograaf, maar niet de band. Het beest vindt onze muziek goed hahaha. Ik vond het wel een cool idee. Het deed me erg denken aan een gave b-film, zoals Bad Taste. Ik heb al veel clips opgenomen, bijvoorbeeld met Sepultura in Israel, of met Soulfly in Servië, maar deze was juist weer heel anders. Daarom was het zo heel leuk om op te nemen.

Het nummer gaat ook over dat iedereen dood gaat. Dat verwacht je ook niet bij een nummer dat Sanctuary heet, toch?

Nee dat is mijn soort humor. Met Roots had ik dat destijds ook al. Toen ik de naam van het album zei tegen Cees Wessels, de grote baas bij Roadrunner, verklaarde hij me voor gek. Hij vond het een goeie titel voor een reggae-compilatie, niet voor een metalplaat. Ik zei dat ik dat ook vond, maar ik zei "over een jaar associëert niemand in de metalwereld het met reggae." En ik heb gelijk gekregen, al zeg ik het zelf. Het is het hardste Sepultura album, en daar denkt nu iedereen aan bij het woord "roots." Bij Sanctuary heb ik iets wat hoop moet geven verdraaid naar een massamoord.


Mijn promo-cd heeft ketens op de voorkant, maar ik heb begrepen dat de echte albumcover alleen de naam heeft? In saai rood?

Jij vindt het saai, ik niet hahaha. Ik wilde eens geen standaard metal-voorkant op de cd hebben. In het cd-boekje vind ik de foto gaaf, en de clip die we gemaakt hebben is ook erg "metal" maar voor de cover wilde ik wat punkerigs. Het heeft wat weg van albums van Black Flag, Dead Kennedys, Discharge... Niet teveel fratsen op de cover. Daarom vind ik hem mooi. In een markt waar de albumcovers eigenlijk allemaal vrij standaard zijn wilde ik eens wat anders, wat simpels. Ik geef toe, het is niet de meest fantastische cover ooit, maar ik vind hem heel effectief.

Deze zomer gaan jullie ook live spelen met Cavalera Conspiracy.

Dat klopt, en we komen deze zomer ook naar Nederland. We hebben er drie shows. Ik heb er wel zin in. Ik kom graag in Nederland hoor, en ik ben een grote fan van de kroket. Altijd als ik in Nederland ben zeg ik dat ze moeten zorgen dat er kroketten in de kleedkamer zijn, na de show. Overal krijgen we pizza, maar in Nederland vraag ik om kroket en shoarma. Maar dan heb ik het liefste een kroket.

Jullie staan deze zomer op wat grote festivals, en ook vrij hoog op de bill. De respons op Cavalera Conspiracy is blijkbaar nogal groot.

Ja, heel groot! Veel positiever dan ik had gedacht hahaha. En het album is nog niet eens uit! We hebben ook nog nooit live gespeeld. Nou ja, vorig jaar heb ik met Igor wel weer wat nummers live gespeeld, maar met Cavalera Conspiracy nog nooit. Maar de mensen die het album gehoord hebben vinden onze muziek te gek. Tenminste, dat zeggen ze. Ik ben gewoon dolblij dat ik weer met Igor muziek maak. Om eerlijk te zijn vond ik de afgelopen jaren erg zwaar, toen we elkaar niet spraken. Maar we gaan dus op tour, lekker elke dag samen herrie maken.

Wat kunnen we dan verwachten van een Cavalera Conspiracy show?

Wat ik eigenlijk wil doen is iets wat ik nog nooit gedaan heb, maar nog nooit heb kunnen doen: de hele cd spelen. Met Sepultura wilde ik dat eigenlijk al, maar daar kwam het er niet van. Sommige nummers hadden gastmuzikanten die niet erbij konden zijn. Met Cavalera Conspiracy kunnen we dat wel, ook al zal Rex Brown van Pantera/Down er niet bij zijn. We kunnen wel gewoon het nummer spelen. Het idee is dus om het album integraal te spelen. Daarna een korte pauze, en dan nog wat jammen. Dan spelen we nog wat Sepultura nummers, of wat covers, wat we eigenlijk maar willen. Bijvoorbeeld de Possessed-cover die we ook hebben opgenomen, of Led Zeppelin, of Bad Brains. Net waar we zin in hebben. Ik denk dat het erg interessant kan worden.

Ga je dat ook bij een festival doen? Daar komen natuurlijk ook mensen die niet speciaal voor jullie komen.

Ik denk het wel, want ik hou er wel van om de mensen te verbazen. Met Nailbomb deed ik dat toen ook op Dynamo. We doen gewoon ons ding, en proberen het publiek plat te spelen. Het maakt me niet uit hoeveel mensen er komen kijken, we proberen ze omver te blazen hahaha.

Je komt uit Brazilië, dus je houdt van voetbal. Als je deze zomer in Europa op tour bent, ga je dan nog ergens een wedstrijd van het EK bekijken?

Ik ga het wel proberen. Ik hoop dat Frankrijk wint, want ik ben voor Lyon. M'n vader is voor Juventus, dus voor de Italianen, maar die spelen vals.

Je woont tegenwoordig in de VS. Mis je het voetbal dan niet?

Ik kan het via de tv gelukkig nog wel volgen. En met m'n kinderen voetbal ik nog wel wat. Maar ik heb slechte knieën door het voetbal gekregen, dus ik moet uitkijken. Ik probeer ze te sparen voor het touren, want daar krijgen mijn knieën het ook altijd zwaar te voorduren.

Meer:

http://www.cavaleraconspiracy.nl
http://www.myspace.com/cavaleraconspiracy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jez
Admin
Jez


Aantal berichten : 355
Leeftijd : 36
Woonplaats : Nijmegen
Registration date : 19-03-08

Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008   Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008 I_icon_minitimewo maa 19, 2008 7:35 pm

Nice en idd Igor moet niet zeiken met zen ik wil DJ Worden. Once a metal head,forever a metalhead!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://metalrevolution.110mb.com
 
Cavalera Conspiracy Intervieuw 18 Maart 2008
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Cavalera Conspiracy - Inflikted
» WaldRock 2008
» Textures - Silhouettes [2008]
» Graspop Metal Meeting 2008
» Machine Head live@tokyo 2008

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Metal Revolution :: Metal :: Discuss Metal-
Ga naar: